TÜRKÇE ENGLISH
X
Samsun – Kalın(Sivas) Demiryolu Hattı Modernizasyon Projesi
 

 

Samsun – Kalın(Sivas) Demiryolu Hattı Modernizasyon Projesi kapsamında kullanılacak olan rayları getiren MV MARNE gemisinin gümrük işlemlerini gerçekleştirmiş bulunmaktayız.

AB SINIRLARI DIŞINDAKİ EN BÜYÜK MEBLAĞLI PROJEDİR.

 

 

 

 

Samsun – Kalın(Sivas) Demiryolu Hattı Modernizasyon Projesi Hakkında Detaylı Bilgi

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Avrupa Birliği Yatırımları Genel Müdürlüğü’nün “Samsun – Kalın Demiryolu Hattı Modernizasyon Projesi kapsamında yapım işleri İhalesinin teklifleri 20 Ocak 2015 tarihinde toplanmıştır. Samsun – Kalın Demiryolu Hattı Modernizasyon Projesi kapsamında yapım işleri İhalesine 9 firma teklif vermiştir. Gerekli onayların alınması ile birlikte ihale sonucu kesinlik kazanmış, ihaleye katılan 9 firma arasından Çelikler + Gülermak + AZD İş Ortaklığı firması, 258.799.875,27 Avro’luk teklif ile ihaleyi kazanmıştır.

Samsun-Kalın Demiryolu Hattının Modernizasyonu Projesi Yapım Sözleşmesi, 12 Haziran 2015 tarihinde taraflarca imza altına alınmış ve 3 Temmuz 2015 tarihinde Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, AB Türkiye Delegasyonu Maslahatgüzarı Bela Szombati ile AB Delegasyonu Temsilcileri ve TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız’ın katıldığı törenle kamuoyuna duyurulmuştur. Proje AB hibeleriyle, AB sınırları dışında gerçekleştirilen en büyük meblağlı proje olma özelliğini taşımaktadır. Hattın modernizasyonu için ayrılan 220 milyon avroluk AB hibesinin yanı sıra, 39 milyon avroluk yerli kaynak da proje için tahsis edilmiştir. Ulaştırma Operasyonel Programı kapsamında Samsun-Sivas Demiryolu Hattının Modernizasyonu Projesi, 25 Haziran 2015 Sözleşme başlangıç tarihinden itibaren 900 gün içerisinde Yüklenici Çelikler, Gülermak ve Çek Cumhuriyeti’nden AZD ortak girişimi tarafından 2017 yılsonu itibari ile tamamlanması planlanmaktadır.

Projenin İdare adına kontrolü, müşavir firma UBM-INECO-Mott MacDonald konsorsiyumu ile Nihai Yararlanıcı T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır.

Samsun – Kalın Demiryolu Hattı’nın yer teslimi İdare adına Mühendis, Nihai Yararlanıcı ve Yüklenici firma temsilcilerinin katılımı ile 31 Temmuz 2015 tarihinde gerçekleştirilmiş ve 28 Eylül 2015 tarihinde hat trafiğe kapatılmıştır.

“Samsun-Kalın Demiryolu Hattının Modernizasyonu Projesi” kapsamında ilk parça ray 29 Eylül 2015 tarihinde Samsun tren garında sökülmüştür. Törene başta Samsun Valisi Sn. İbrahim Şahin, Samsun milletvekilleri Sn. Ahmet Demircan ve Sn. Hasan Basri Kurt, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı – Dış İlişkiler ve AB Genel Müdürü Sn. Bekir Gezer, TCDD İşletmesi Genel Müdürü Sn. Ömer Yıldız ile AB Türkiye Delegasyonu Müsteşarı Sn. François Begeot olmak üzere birçok üst düzey bürokrat katılım sağlamışlardır.

Sözleşmenin imzalanması ile mobilizasyon işleri başlatılmış olup, Suluova-Amasya’da (Km ~100+000) Ana Kamp Sahasının bugün itibari ile %80’i tamamlanmıştır.
Yer teslimi ile beraber, hali-hazır harita ve geoteknik zemin araştırmaları başlatılmıştır. İlk 20 km için tamamlanan harita alım ve sondaj araştırmaları ile avan projeler hazırlanmıştır. Ray söküm işlerine ise Hacıbayram İstasyonu yan yollarından devam edilmektedir.

Ray tedariği için Kardemir firması ile anlaşılmış, ray üretimine başlanmıştır. Devam eden fabrika kabul testleri sonrası ihzarat Kasım ayı içerisinde başlatılacaktır. Ray üretimine paralel, travers tedariği için C-Rail firması ile anlaşılmıştır. Üretimi yapılan 200.000 adet traversin onay işlemleri tamamlanarak, ihzaratı yine Kasım ayı içerisinde yapılıp panel üretimine geçilmesi planlanmaktadır. Bu süre içerisinde Kayabaşı İstasyonunda ilgili firma kendi travers fabrikasını kuracaktır.

 

KAYNAK : http://www.samsunkalin.net/yapim